21.10.2021 De parochie

Nieuwe parochie website

Een nieuwe website voor de Surinaamseparochie

Petrus Donders

De Surinaamse parochie Z. Petrus Donders heeft een nieuwe website. Met nieuwe kleuren en ook een nieuw logo voor de parochie heeft de Surinaamse katholieke gemeenschap van Rotterdam en omstreken een nieuw gezicht gekregen.

"De vorige website heeft jaren goed gewerkt, maar deze was toe aan een update", zegt pater Michael-Dominique, de pastor van de parochie. "Een website is ons visitekaartje naar buiten toe. Het eerste waar mensen tegenwoordig zoeken als ze informatie willen is op internet. Dit betekent dat we daar goed bereikbaar en vooral ook goed zichtbaar moeten zijn."

Op de nieuwe website is informatie te vinden over de sacramenten en hoe parochianen zich kunnen aanmelden voor bijvoorbeeld een doop of de eerste communie. Ook vind je er nieuwsberichten uit de parochie en een overzicht van alle vieringen. De website is nog niet helemaal compleet. "Achter de schermen zal de komende tijd hard gewerkt worden om de site helemaal op-to-date maken en te voorzien van alle informatie", aldus pater Michael-Dominique.

De kleuren van de website zijn ontleend aan de kleuren van de Surinaamse vlag, rood, geel, wit en groen. Midden in de vlag staat een ster. Die komt terug in het nieuwe logo van de parochie waar de letters P van Petrus en D van Donders tegenover elkaar staan met een ster in het midden. De website en het logo zijn ontworpen door designbureau Daily Milk uit Rotterdam, dat onder meer de sites heeft gemaakt voor andere parochies en het bisdom Rotterdam.

De website is te bereiken onder www.parochiepetrusdonders.nl en www.surinaamseparochie.nl.