04.05.2024 De parochie

Oproep aan Surinaamse Jongeren: Help mee!!

Bouw mee aan een toekomst voor de Surinaamse parochie in Rotterdam

We leven in een tijd waarin de kerken leeglopen door veroudering en mensen die ons ontvallen. Jongeren zie we haast niet meer. En als je aan jongeren vraagt: ‘waarom kom je niet naar de kerk?’, dan hoor je: ‘Het is saai, de muziek is ouderwets, ze gaan niet met de tijd mee.’

Hoe verander je dat? Niet door weg te blijven, maar door mee te denken hoe wat er moet worden gedaan om jongeren wel aanspreekt. ‘De muziek is niet goed, niet van deze tijd, de teksten zijn ook niet van deze tijd.

“Hoe verander je dat? Niet door weg te blijven, maar door mee te denken hoe wat er moet worden gedaan om jongeren wel aanspreekt.”

Jaap Batenburg

Onze kerk zoekt manieren om dit te veranderen, maar daar zijn jongeren voor nodig die met ons mee denken en mee willen werken. Er zijn zeker Surinaamse jongeren die een instrument bespelen en die het leuk vinden teksten te schrijven die gericht zijn op het geloof van onze gemeenschap. Zo kunnen we samen kerk zijn, voor en door elkaar. De kerk is niet het gebouw, maar het zijn de mensen, de geloofsgemeenschap.

Zie je hier iets in en meld je aan: Kom elke 2e en 4e zondag van de maand naar de Surinaamse parochie (Mathenesserdijk 23 te Rotterdam)

Hier is iedereen welkom. Na de viering is er koffie en thee en worden er Surinaamse broodjes verkocht. Het is het moment elkaar te ontmoeten en om met elkaar in gesprek te gaan.

(lees verder on der de foto)

Jaap Batenburg | Foto: Surinaamse parochie

We horen graag jullie ideeën en jullie visie op de toekomst van onze Surinaamse geloofsgemeenschap. Misschien wil je wel een jongerenband opzetten. Je bent van harte welkom en luisteren graag naar jullie ideeën.

We hopen jullie snel te ontmoeten.

Jaap Batenburg

Bestuurslid Surinaamse parochie en gebedsleider

Doe mee!

Neem contact op, laat een bericht achter!

Bericht aan het versturen.
Bedankt voor je bericht.
Er is iets fout gegaan bij het versturen!