12.02.2022 Activiteiten

Schoonmaakactie Pax Christikerk een succes

"Samen de schouders eronder!"

- p. Michael-Dominique

Hoewel het nog vroeg in het jaar is, stond de Pax Christikerk zaterdagochtend 12 februari al helemaal in het teken van de voorjaarsschoonmaak. Parochianen van de gemeenschappen van de Pax Christi en de Surinaamse parochie Petrus Donders staken de hele ochtend de handen uit de mouwen om de kerkzaal, sacristie en andere ruimtes weer spik en span te krijgen.

Al vóór 09.00 uur waren de eerste mensen aanwezig om een begin te maken met de schoonmaak. Emmers, doeken, schoonmaakmiddelen, ragebol: letterlijk alles werd uit de kast gehaald om de kerk een goede beurt te geven. De Surinaamse gemeenschap was goed vertegenwoordigd. Jong en oud waren van de partij.

"Het is mooi en belangrijk dat we dit samen doen als gebruikers van de kerk", zegt pater Michael-Dominique, de pastor van de Surinaamse parochie. "We dragen beide verantwoordelijkheid voor het gebouw en het helpt ook mee om elkaar zo beter te leren kennen." Ook de pastor schuwde niet de stoofzuiger en een schoonmaakboek ter hand nemen om een steentje bij te dragen. "Je ziet dat er toch redelijk wat mensen gehoor hebben gegeven aan de oproep om mee te helpen. Ik vind dat wel een succes te nemen. Samen zorgdragen voor het kerkgebouw is een verantwoordelijkheid van de hele gemeenschap en daardoor ook een manier van kerk-zijn.", aldus de pastor.

Zo rond 12.00 uur zat het grootste deel van het werk erop en gingen de meesten weer huiswaarts. De kerk is weer schoon en fris en kan er weer een tijdje tegenaan. Iedereen die een bijdrage heeft geleverd, hartelijk dank!